sobota, 23 września 2017

[021] Vitax: Owoce leśne


(kliknij żeby powiększyć)

Dobry wieczór;

            Niestety magiczna herbata z poprzedniej recenzji nie pomogła – nadal jestem chora, ale nie mam już takiego okropnego kataru jak w poprzednim tygodniu – czuję już zapachy! A to znaczy, że czas nadrobić zaległości i napić się nowej herbaty. Już mam dosyć wody z miodem – piję od tygodnia kilka kubków dziennie. Herbata owocowa to miła odmiana po wszechobecnej słodkości.

            Dzisiaj padło ponownie na Vitax – tym razem o smaku owoców leśnych. Na obrazku widać jeżynę, malinę, czarne porzeczki i chyba poziomkę. Truskawki zazwyczaj są większe od malin, a owoc na obrazku od maliny jest mniejszy, więc to chyba jednak nie truskawka a rzeczywiście poziomka.

            Herbatę należy parzyć od 8 do 10 minut we wrzątku – tak zrobiłam. Torebka przed zalaniem wodą pachnie pięknie jeżynami, po zalaniu zapach jest słabszy, ale wciąż ładny i wyczuwalny. W smaku za to herbata jest intensywna – kwaskowa, najbardziej czuć jeżyny i chyba poziomki, o ile nie zasugerowałam się obrazkiem. Truskawek nie czuję wcale, więc możliwe, że tego nie zrobiłam.

            Już raz recenzowałam na tym blogu herbatę o smaku owoców leśnych, więc mam porównanie. Ta herbata jest intensywnie owocowa i przed i po zaparzeniu, ładnie pachnie i zostawia fajny posmak po wypiciu. Całkiem niezła. Gdyby nie to, że od herbaty malinowej wolę herbatę z sokiem malinowym, to pewnie gościłaby u mnie częściej.

            Sporą wadą tej herbaty jest opakowanie – nie znalazłam nigdzie małego, dwudziestosaszetkowego opakowania – jedyne jakie znalazłam miało dziewięćdziesiąt saszetek. Cena w przeliczeniu na sztukę jest dobra, ale wciąż żeby się napić tej herbaty to trzeba zainwestować jednorazowo trzydzieści, trzydzieści pięć złotych.
             
Podsumowując: raczej kupię ponownie.
Opakowanie: 7/10 – saszetki, ale przezroczyste, więc nie ma żadnych informacji
Cena: 6/10 – 29.99 zł, w pudełku jest 90 sztuk, czyli 33 gr za sztukę
Zapach: 8/10 – ładny, jeżynowy
Smak na ciepło: 9/10 – bardzo dobry
Smak na zimno: 8/10 – trochę mniej intensywny


Ocena ogólna: 8/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz